Situatie:
Geef een of meer voorbeelden van opdrachten (situaties)
waarmee je kunt aantonden dat je dit deel van de competentie het verworven.
Beschrijf kort wat er aan de hand was of om welke opdracht het ging.
De les die we over deze opdracht ging over modulair ontwerpen.
De opdracht die we deze les hebben gekregen was. Dat we moeten kijken naar ons
eigen ontwerp van straatmeubilair. En te kijken of we het product zo konden
uitwerken dat je je product in verschillende versies kan samenstellen voor
verschillende klanten.
Bij de opdracht heb ik gekeken naar mijn bank of die in
verschillende afwerkingen en materialen gemaakt kan worden.
Taak:
De taak die ik heb gehad was het kijken naar modulairiteit.
Hoe kan ik modulair ontwerpen toepassen in mijn bank zodat klanten zelf konden
kiezen hoe ze hun product willen hebben. Welke kleuren, materialen, afwerking
enz.
Activiteit:
Ik ben op internet gaan zoeken wat modulair is en hoe je dit
in je ontwerp kan verwerken. Ik ben naar producten gaan kijken waar ook
modulair is ontworpen. Nadat ik op het internet heb gekeken ben ik gaan denken
hoe ik mijn product modulair kan maken.
Resultaat:
Het resultaat is dat je mogelijk via het internet op de site
kan kiezen hoe je het bankje wilt hebben. Je kan kiezen tussen verschillende
materialen van de onderdelen, je kan kiezen welke afwerking je het materiaal
wilt hebben. Daarnaast is het ook mogelijk om de kleur van ieder onderdeel te
kiezen. Zo is het mogelijk dat er ongeveer 400 verschillende soort bankjes
gemaakt kunnen worden met hetzelfde ontwerp.
Reflectie:
Specifiek:
De opdracht was niet groot. We hebben hier 1 les over gehad
aan het begin van het blok. Omdat we de les aan het begin van het blok hebben
gekregen en pas aan het eind van het blok af moesten hebben ben ik het vergeten
te maken tijdens mijn project waardoor ik er achteraf nog over moest gaan
nadeken.
Meetbaar:
Dit doel is bereikt wanneer de volgende studenten van het 2e
jaar, deze les krijgen en ze een ontwerp opleveren die aan beide lessen
voldoet.
Aanvaardbaar:
Ik denk dat de opdracht niet alleen belangrijk is voor de
student maar ook voor de leraar. Hierdoor wordt de les gecombineerd met het
project en zal de student het onderwerp beter begrijpt.
Realistisch:
Dit doel is zeker te behalen.
Tijdgebonden:
De opdracht is precies op het goede moment opgegeven omdat
het onderwerp het beste bij blok 5 past.
Toepassing:
Ik kan de leerpunten uit deze opdracht
toepassen in de rest van mijn carrière als engineer, maar ook in mijn
toekomstige baan.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten